Pasztell színű időutazás a Paperdeer új lemezén
Pastel Days címen megjelent a Paperdeer második albuma. Az alternatív elektronikus zenei formáció dalai a múltból a jövő felé tartanak, ez a játékosság pedig mind a duót alkotó Biró Norbert és Kiss Benjámin élményei, mind a zenei hangzás tekintetében megtalálhatók. A Pastel Days lemezbemutatója július 10-én lesz a Központban.
A Paperdeer közel 6 évvel Fabled c. debütáló albumuk után jelentkezett a folytatással, a Pastel Days-zel:
“Az album nagyon sok kalandot élt meg. Szerettük volna, ha minél több emberrel tudunk együtt dolgozni mind zeneileg, mind pedig képvilággal kapcsolatban. A szövegeket Szabó Márton István költő barátunk írta, akinek a versei régóta nagyon tetszettek, így gondoltuk, tök sok művészi értéket vihetne bele verseivel a zenéinkbe. Plusz egy csomó közös élményünk van, hiszen egy gimnáziumba jártunk mindhárman, így rengeteg dologban hasonlóan is gondolkozunk. A zenékben egyre többet kísérleteztünk gitárokkal, basszus gitárokkal, és szintetizátorokkal, különböző saját hangfelvételekkel és szoftveres hangszerekkel, analóg és digitális effektekkel – próbáltunk minél több ötletet belerakni a hangzásba. Végül az albumot a Gainlab stúdióban kevertük” – meséli a lemez születéséről Biró Norbert.
A Pastel Days-ről négy számot már korábbról is megismerhettek a rajongók: az absztrakt animációt kapott Gazsiaftert, a Böbével közös Fortress-t, a ’80-as évek szovjet filmvilágát idéző, több szakmai elismerést kapott Regularityt és a korábbi utazásaikat megidéző, nyári hangulatú Morning Swellt.
Az album – a Morning Swell klipjéhez hasonlóan – részben olyan, mint Norbi és Benji közös emlékgyűjteménye, ahol a gimnáziumban született barátság bulijai mellett megbújnak a közös utazások emlékei és a saját sikereik is.
“Mindig is tetszett, amikor több zene egymás után hallgatva valamiféle irányba halad. Ezt az albumot is így szerettük volna megcsinálni, pár korábbi zenénk mellé készítettünk még sok újat, amiket átvezetőkkel és átkeverésekkel próbáltunk hangulatilag lineárissá tenni. A koncepció a múlt és a jövő köré épül, a közös emlékektől a spekulálások felé tart. Az Us és a Gazsiafter például a közös bandázások, korai bulizások, blahás dürümözések hangulatát igyekeznek lefesteni, a Halldór már az én akkortájt induló snowboardos múltamat, míg a Youth a Benji álmodozásait idézik. A March 1 egy közös esti sörözés egy Balaton melletti mezőn, a Morning Swell a tenger és a szabadság érzés. A zenék az album közepétől fokozatosan egyre inkább a jövőt fürkészik, a viszonylag előre látható közeljövőtől a későbbi találgatásokkal járó érzésekig. Az Orbit Cityvel egy olyasmi “retro future” zenét szerettünk volna csinálni, amilyet a 70-es és 80-as években képzelhettek volna el az emberek a távoli jövő zenéjeként”.
Paperdeer: Pastel Days >>>