Belépő árazás érdeklődés szerint? – Debütáltak a dinamikus árú jegyek a Tixa-n!
Ha vadásztál már repülőjegyet, vagy szállást, akkor jó eséllyel nem ismeretlen számodra a dinamikus árazás. Az idő és érdeklődés függvényében változó ár már bevett gyakorlat a turisztikában, és most a Tixa, a Momentán Társulat és a DynamO Pricing csapatának köszönhetően a szórakoztatóipar kapuján is belépett a lehetőség.
A 2020-as év két dolgot biztosan elért: borzasztóan megnehezítette a rendezvényiparban dolgozók életét, viszont rengeteg ötletes megoldást és friss szemléletet is behozott e területre. Természetesen az innováció már azelőtt sem aludt, hiszen a DynamO az eredeti tervek szerint már 2020 elején megkezdte volna a tesztelést a színházak, a mozik és egyéb kulturális intézmények jegyértékesítésében, de végül az év második fele lett a rajtkő.
A tesztelés 2020 őszén indult el, hála a Tixa csapatának és a Momentán Társulatnak, akik a járványhelyzet ellenére is kitartottak az eredeti elképzelés mellett, és abszolút elégedettek az eredményekkel:
“A dinamikus árazás az online előadásoknál, amiket most először kellett életre hívni, számunkra is jó visszajelzést ad, hogy milyen árfekvésben érdemes gondolkodnunk. A nézőink pedig így sokszor jobb áron juthatnak a jegyekhez, mint hogyha fix árakkal dolgoznánk.”
Az üzleti vállalkozások sikere sokszor a megfelelő árazás kialakításán múlik. Ez azonban normál körülmények között sem egyszerű feladat, a jelen időszak pedig végkép komoly kihívásokat támaszt. A kínálat, a kereslet, a piaci realitások és lehetőségek folyamatos változása megköveteli a gyors reagálást, sőt proaktivitást. A pandémia pedig a piac bizonytalanságára még inkább ráerősített, főleg a szórakoztatóipar területén.
Erre a bizonytalanságra nyújtott egy kézenfekvő, automatizált megoldást a Dynamo dinamikus árazása, ezzel levéve a terhet a színházak, mozik, koncertek és sportesemények szervezőinek válláról. A fix vagy manuális árazás helyett megadott paraméterek alapján (pl. ártartomány, időkeret stb.), a kereslet-kínálat szerint automatikusan generál árakat az adott előadásra/rendezvényre/műsorra.
A Momentánnal és a Tixával folytatott tesztüzem 4 hónapját mindhárom fél egyhangúlag sikeresnek nyilvánította (ennek eredményeiről a következő cikkben számolunk be). A DynamO csapat a friss tapasztalatai alapján már további fejlesztéseken dolgozik, a közönség pedig hamarosan másutt is találkozhat az általuk megvalósított dinamikus árazási megoldással.
További részletek és ajánlatkérés kapcsán keressétek Varga Balázst: balazs@tixa.hu
Fotó: Vanishing Point Festival
Tixa
A Tixa az egyik legnagyobb hazai jegyértékesítő platform, amely elsőként valósította meg a teljes egészében online belépő értékesítést. A csapat mindig is fiatalos szemlélettel állt a piac változásihoz, épp ezért az első között reagáltak a 2020-as kihívásaira egy önálló jegybeváltó-felülettel, és az első hazai jegyplatform, amely lehetővé teszi felületén a dinamikus értékesítést.
- További információ: Tixa.hu weboldal
Momentán Társulat
A társulat egy baráti közösség tagjaiból alakult. 2003-ban tartották első improvizációs estjüket, azóta pedig közel 2000 előadást játszottak. Az improvizáció számukra nemcsak színházi forma, hanem világszemlélet: figyelemre és a pillanat megélésére tanít. Ezért az impró eszköztárát előadásaikon túl alkalmazott formában is használják: rendszeresen tartanak imprókurzusokat, workshopokat és céges tréningeket.
- További információ: Momentán Társulat hivatalos oldal
DynamO Pricing
A DynamO Pricing csapata már több árazórendszert fejlesztett a különböző iparágak igényei szerint. A Tixa felületén is alkalmazott moduláris, rugalmasan alakítható szoftverük kiválóan alkalmas a különféle értékesítési célok megvalósítására, legyen az profit maximalizálás, teltház elérése vagy a jegyeladás automatikus ütemezése.
- További információ: DynamO Pricing hivatalos oldal
Zord időkben is bevételnövekedés: ilyen volt a dinamikus jegyárazás éles tesztje
[…] bevezető cikkünkben már írtuk, a Tixa, a Momentán Társulat és a DynamO Pricing csapatának köszönhetően már a […]